V leteckém průmyslu více než kde jinde je kladen důraz na bezpečnost, nejvyšší kvalitu a na spolehlivost. Součástky do letadel prochází přísnými kontrolami, musí být dokonale přesné a vyvážené. Takové přesnosti člověk jen těžko dosáhne, a proto je letecký průmysl úzce spojen s obráběcími CNC stroji a nejmodernějšími dostupnými technologiemi. Konstruktéři v průběhu let čelili těžké výzvě, jak vyrábět letadla která létají rychleji, výše, mají delší dolet a jsou ve všem lepší. S tímto nelehkým úkolem a těžkou prací jim v mnohém pomohlo zavedení přesných CNC strojů na obrábění kovů, se kterými se výroba výrazně zrychlila, zpřesnila a přinesla větší bezpečnost.
Proces výroby mechanické součástky pro letectví začíná ve slévárně, kde je nejdříve potřeba zhotovit formu pro odlitek. Právě při jejich výrobě se uplatní klasické obrábění i CNC obrábění kovů, tepelné zpracování kovů i drátové řezání. Následně vyrobené odlitky, nejčastěji slitiny mědi a hliníku, ale i dalších kovů potom musí splňovat všechny přísné Evropské normy kvality. Tím však proces nekončí. Odlitky je také mnohdy třeba ještě obrobit, tepelně zpracovat v peci a finálně je povrchově upravit a ochránit.
Ale letectví není jen o mechanických součástech ale, a to v dnešní době především, o přístrojích, vybavení a systémech. Je třeba měřit během celého letu fyzikální veličiny, sledovat výšku, tlak a další. Také mít přehled o stavu paliva v nádrži, zajistit, aby ve vysokých výškách letadlo nenamrzalo a tím nebyl ohrožen jeho provoz až po radiostanice a antény pro komunikaci s okolním světem. Přesné a kvalitní přístroje pro letecký průmysl ale také odlitky a obrábění mechanických součástek nejvyšší kvality může nabídnout společnost Mesit a její pobočky.